6 TIPP A TöKéLETES SZóRóLAPHOZ



A szórólap legfontosabb célja a figyelemfelkeltés.

A szórólap második célja az értékesítés. Amikor megszületik egy üzleti vállalkozás, vagy a már meglévő céghez kerestetnek új ügyfelek, akkor az egyik legjobb mód a szórólap bevetése. Ez azonban nem mindig könnyű, és sok cég csúszik el a dizájnon vagy a tartalmon. Éppen ezért összegyűjtöttünk 6 tippet a tervezéshez.

 

1. Figyelemfelkeltés tartalommal

Sok cég tévesen a formát és a kinézetet helyezi előtérbe. Ahogy fent olvasható, a legfontosabb a figyelemfelkeltés, de ezt nem mindig az esztétika éri el. Néha egyetlen felkiáltás, egyetlen jól megfogalmazott kérdés sokkal több ember figyelmét hívja fel, mint a gyönyörű grafikai munka.

 

2. A helyhiány leküzdése

A szórólapok legnagyobb hátránya, hogy kevés hely áll a rendelkezésre. A grafikusoknak úgy kell tervezniük, hogy a nyomtatási felület egy A5 méretre hasonlít, így a kreatív gondolkodás elengedhetetlen. Jó tipp, ha ilyenkor rácsos megoldást választanak, mivel ezzel nemcsak a végeredmény lesz stílusos, hanem az oszlopok nagyobb teret biztosítanak.

 

3. Nem legyen giccses

A túl giccses, túl kihívó színek gyakran visszaütnek. Azt szoktuk tanácsolni a szórólap tervezés előtt, hogy vagy a vállalat fő színeit vegyék alapul, vagy válasszanak minimál esztétikát. A cégek nem szórakozóhelyek, így olyan célcsoportot keresnek, akik szeretik a visszafogottabb, leegyszerűsített formákat. Persze, ha az Ön célcsoportja pont a kirívó dolgokat választaná, akkor ne vegye figyelembe ezt a tanácsot.

 

4. NE legyen unalmas

A visszafogott dizájn után azonnal figyelni kell az unalmasságra. Attól, hogy valami nyugodt színeket használ, ugyanúgy figyelemfelkeltőnek kell lennie. Amikor az emberek a kezükbe veszik a szórólapot, akkor azonnal látniuk kell, hogy mit kapnak cserébe, és érezniük kell a hangulatot. Nem mindegy, hogy télen, nyáron, az utcán vagy fesztiválokon kapják meg, mindig illeszkednie kell a helyzethez.

 

5. Emberi arc

Egyre kevesebbszer látható, pedig ma is ugyanolyan ütős a kedves emberi arc. A legtöbb grafikus vagány megoldásokat keres, miközben megfeledkeznek egy alapvető emberi érzésről: a megközelíthetőségről. Amikor a vásárló olyan szórólapot fog meg, ahol egy kedves arc mosolyog rá vissza, akkor akaratlanul is megnő a bizalma. A barátságos szórólapnál csak arra kell figyelni, hogy ne a leggyakoribb stock-fotók kerüljenek rá.

 

6. Legyen a kép az alap

Ha pedig a fotók mellett dönt a cég, akkor nem kell az egyik sarokba rejteni azokat. Nagyon ütős és figyelemfelkeltő szórólapok készülnek úgy, hogy az alapszín helyére fénykép kerül, és erre épülnek fel a színek és a szöveg. Ennél a pontnál egyedül az olvashatóságra kell külön figyelni majd.

Segíthetünk Önnek is valamiben?

Keressen fel bennünket bátran! Vegye fel velünk a kapcsolatot!